Tuesday, February 26, 2008

Greolieres feb. 2008 – Dag 11 – Hviledag

Var meldt NV vind, sterkest inne i landet. Hadde lyst til å fly på Gourdon men der tettet det seg tidlig til med lave skyer. Arne Kristian dro ned til Antibes for å studere. Jeg kjørte opp til Col de Bleine og gikk på fjelltur til noen flotte borgruiner på toppen av et fjell. Flyving var utelukket, for sterk vind.

Etterpå dro jeg til Greolieres les Neiges som ligger på baksiden av Mt Cheiron som byen Greolieres ligger på forsiden av! GLN er et eneste svært alpinanlegg. Mye snø der i år, de kan sikkert holde det gående en ekstra måned i forhold til normalen.













Tidligere har jeg sverget til Renault Kangoo som leiebil (Europcar) her nede. "Stygg" men meget romslig og praktisk. Denne gangen var ingen slik ledig så det ble den snarlike Fiat Doblo (foto). Den er ørlite større. Begge bilene tar uten problemer 4-5 piloter med PG sekker. Det eneste som trekker ned på Doblo i forhold til Kangoo er stor svingradius og veldig turtallsavhengig motor, altså dårlig bunndrag.


Kommentarfunksjonen i bloggen er naa "myknet opp", alle kan kommentere!

4 comments:

Anonymous said...

Sikkert godt med en hviledag etter bursdagsfeiring, Nimbus! ;-)
Hilsen Marit Pedersen!

Anonymous said...

Hei Frode. Reiser til Greolieres 9/3, og skal være med Nikolas og gjengen. Håper me er like heldige med været som dåke har vært. Har ikke vært utenfor landegrensene og flydd siden 1999, så eg gleder meg som en unge.
Ha fortsatt en god tur.
Helsing Gunnar Sætre.

Lars Tore said...

Ikke så veldig lenge igjen til det er min tur! :) Utvida oppholdet til fjorten dager; bør holde det. Går forresten rykter om at Goldsmith og gutta har "record-camp" den perioden vi er der :)

=NIMBUS= said...

Record Camp hoeres spennende ut! En tidligere fransk fridistanserekord ble jo satt fra CDB og Brucern floy stygglangt derfra i fjor, eller var det aaret foer? Uanset, stedet har potensiale.