Friday, February 29, 2008

Greolieres feb. 2008 – Dag 14 – Vestavinden ble for sterk

Var meldt lave skyer ute ved kysten og det ble det. Inne i landet V vind dreiende på NV. Jeg håpet den ikke ville bli for sterk og satset på Col de Bleine. Hadde jeg startet kl 11 kunne jeg kanskje fiksa det. Etter den tid økte NV komponenten på. Det blåste 6-7 m/s forfra (termikk) og bakfra samtidig! Vindpølse og streamere var helt forvirrete. Jeg kunne kommet i en stygg squize. Alt for risikabelt å starte. Dessuten var jeg alene.


Tilbake i Greolieres gikk jeg en fjelltur, tok stien som går opp bak de gamle kirkeruinene. Etter drøye 20 minutter kommer man til et kryss med skilter (foto). Her kan man velge om man ønsker å gå til toppen av Mt. Cheiron eller ta høyre bort til 200 m starten. Jeg valgte det siste. Sikten var nemlig svært dårlig i og med at jeg var inne i skyene! Har også av den grunn benyttet et bilde fra et tidligere opphold.

Gikk på det indre kompasset i myriaden av stier og traff 200 m starten prikk på!

Samtidig som jeg setter meg paa flyet hjem i morgen kommer Nikolas van Etten med masse piloter. Jeg baade gruer og gleder meg til logginga deres..

Lykke til Nikolas&co!

No comments: