Wednesday, February 27, 2008

Greolieres feb. 2008 – Dag 12 – Rundt og rundt

En luretittel, for det gikk mest rundt på bakken i dag, ikke mye skruing! Værvarslinga ga inntrykk av at det ville bli lettere skydekke på kysten enn tidligere dager. Når det i tillegg var meldt NV av slik styrke at Col de Bleine burde være utelukket var Gourdon et hot sted. Jeg kjørte for sikkerhets skyld opp på CDB (17 min fra leiligheta) og sjekket ut. Kl 10:30 sidevind (V) og antydning til bakvind. Full fart ned til Gourdon (30 min) via en "snarvei", altså ikke om Greolieres. Teamet opp med AK. Lavt skydekke, enda lavere skydekke.. Lunsj mens vi så det an. Så til Greolieres den vanlige veien og sirkelen var sluttet for meg! Lave skyer også der men mye bedre enn på GD. Full fart opp bakkene til starten. Ble honorert med forlenget sklitur, eller forkortet termikktur alt ettersom man ønsker å si det...

For mere detaljer, se loggboka.

Barricade neste, mange veeldig gode piloter dukker opp der i kveld.

Arne Kristian reiser hjem i morgen. Dermed blir jeg "alene" de siste par dagene.

No comments: